Privacy en AVG
Down from the Heart handelt volgens de privacyregels, dossierplicht en de verplichtingen als gevolg van de WGBO, de Wkkgz en de beroepscode.
Lees hier de privacyverklaring.
Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ)
Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat je als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorgverlener kan leren van je bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor jou overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om je klacht kenbaar te maken. De WKKGZ geldt voor alle zorgaanbieders.
Het kan gebeuren dat je als cliënt een klacht hebt over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat je deze klacht, zo snel mogelijk, rechtstreeks met mij bespreekt. Heb je een klacht? Lees hier wat je kunt doen.